SLOW, SLOW LIFE

Kochana mam nadzieję, że nie pomyślałaś sobie, że się jąkam. Nie żebym miała coś przeciwko jąkającym się, ale po prostu nie o to mi chodziło. Chciałam zwrócić Twoją uwagę na:

S…L…O…W, S…L…O…W   L…I…F…E

W obecnych czasach wiele osób żyje w świecie rozproszonej uwagi. Mi także się zdarza. Pracuję nad tym, ale bądź co bądź czasami rozmawiam z kimś pisząc jednocześnie SMS’a. Też tak masz?

Wielu ludziom wydaje się, że skupienie się na jednej rzeczy to strata ich czasu.

Technologia też tego nie ułatwia. Facebook, Instagram i inne Social Media sprawiają, że wiele osób jest dostępnych dla swoich znajomych prawie o każdej porze.

Wyścig szczurów, życie pod presją i w ciągłym tempie powoduje, że ludzie przestają sobie radzić sami z sobą. Nawał obowiązków, stres w pracy oraz brak urlopów to tylko niektóre z przyczyn problemów natury psychicznej.

Najważniejsze jest zachowanie umiaru oraz działania zapobiegawcze, tj.:

– rezygnacja z nadgodzin

– wypoczynek i regularne urlopy

– przerwy na lunch (przynajmniej 15 min)

– rozwijanie swoich pasji i koncentracja na nich

– codzienne (nawet krótkie) spacery.

Gonitwa i rutynowe powtarzanie czynności powoduje, że tracimy kreatywność.

Natomiast stres i ciągłe niezadowolenie sprawia, że nasz organizm traci harmonię.

Natasza Socha pisze:

 

„EPIKUR radził rozkoszowanie się dniem powszednim. STOICY dopatrywali się szczęścia we współgraniu człowieka z przyrodą.

HIPOKRATES dążył do psychofizycznej jedności natury i ludzi.

Natomiast IMMANUEL KANT uważał iż umiejętność obchodzenia się z samym sobą prowadzi do harmonijnego i spełnionego życia.”

 

Prostymi zabiegami, które sprawią, że naładujemy się pozytywną energią i poczujemy jej przypływ to ćwiczenia oddechowe, kąpiel czy też ruch na świeżym powietrzu.

Szybkość jest agresywna, pobieżna, zestresowana, aktywna.

Powolność natomiast jest spokojna, uważna, intuicyjna, przedkłada jakość nad ilość.

W jaki sposób przejść na SLOW LIFE? Oto kilka sposobów:
– zrezygnuj z perfekcjonizmu – nie musisz być idealną mamą, Żoną i menadżerem w jednym czasie.
– postaw na rytuały – opracuj plan, np. w tygodniu idź do Groty Solnej, w sobotę do sauny. Zrób coś dla siebie. Nie myśl o tym co będziesz robiła jutro, pojutrze czy za tydzień.
TUTAJ możesz pobrać DZIENNICZEK PRZYJEMNOŚCI, KTÓRY UŁATWI CI CELEBRACJĘ TWOICH CHWIL PRZYJEMNOŚCI.
– zafunduj sobie relaks – zapisz się na jakiś kurs, na coś co sprawi ci radość i będziesz rozwijała swoja pasję.
– zdrowo się odżywiaj – koniec z fast-foodami. Zwracaj uwagę na to co jesz, na jakość swojego pożywienia. Delektuj się nim. Daj sobie na to czas.
– czasem nic nie rób – usiądź i patrz przed siebie. Wsłuchaj się w swoje myśli. Skup swojĄ uwagę na to co widzisz i słyszysz.

Agnieszka Herman

To tyle na dzisiaj. Buziaki. Do następnego :-*

Agnieszka Herman

Leave a reply

Comment
Name
E-mail