medytacja

MEDYTUJ TAK JAK LUBISZ

Nie od dzisiaj wiadomo, że medytacja uspokaja nasz umysł oraz myśli.

Świadomość osoby, która medytuje redukuje nurtujące ją myśli o przeszłości oraz przyszłości. Jest w TU i TERAZ. Medytacja pozwala wytrenować umiejętność koncentracji oraz kreacji własnego życia.

Bardzo ważna jest akceptacja pojawiających się myśli w trakcie medytacji.

Medytacja umożliwia wsłuchanie się we własne wnętrze oraz tworzenie nowych doświadczeń.

Umożliwia utrzymanie dobrego stanu psychicznego.

Ne uciekaj od odpowiedzialności za własne życie. Spróbuj pomedytować. Medytacja ma ogromną moc sprawczą. To ona pozwala rozpoznać Twój umysł. Kiedy stoisz przed trudnym wyborem jesteś w stanie dokonać racjonalnego wyboru.

Co ważne, medytacja stwarza możliwość pełnego uczestnictwa w doświadczaniu stanu umysłu. Wyciszenie pozwala na odłączenie od umysłu, tego co dany moment oferuje. Dzięki medytacji masz możliwość współuczestniczyć w procesie tworzenia cudownych doświadczeń. Dzięki medytacji możesz być wolna od przymusowych myśli.

Przedstawię ci tutaj kilka technik medytacji.

buddha

TECHNIKI MEDYTACJI:

1/ Koncentracja

I tak koncentracja zewnętrzna polega na skupieniu umysłu na jednej rzeczy. Całą uwagę poświęcamy naturze. Natomiast koncentracja wewnętrzna polega na skupieniu się na własnym oddechu. Uwaga odwraca się tutaj do doznań wewnętrznych.

2/ Zakorzenianie – polega na byciu w TU I TERAZ. Umysł ma skupić się na tym, co się obecnie dzieje. Poprawia samopoczucie oraz koncentrację.

3/ Wizualizacja – jest to świadome kreowanie rzeczywistości. Polega na kierowaniu umysłu ku konkretnym założeniom.

Stąd też pomysł na tworzenie Mapy Marzeń, o której jestem przekonana niejednokrotnie słyszałaś.

ZADANIE dla Ciebie:

Jeżeli jeszcze w tym roku jej nie zrobiłaś stwórz sobie taką Mapę. Możesz zrobić ją w komputerze czy na tablicy korkowej. A może masz inny pomysł. Być może tworzysz ją w specjalnie założonym do tego zeszytu.

Z własnego doświadczenia wiem, że po zrobieniu takiej Mapy Marzeń dzieją się cuda. Wiem też, że najlepiej stworzyć ją, kiedy jest nów księżyca.

TUTAJ jest kalendarium.

Potraktuj to jak dobrą zabawę i niech dzieją się CUDA w Twoim życiu.

MAPA MARZEŃ bardzo mocno wzmacnia wizualizację.

joga

 

4/ Oddychanie – odpowiednie techniki oddychania możesz wyćwiczyć w trakcie Jogi, która uwalnia ciało oraz umysł od napięcia, złych nawyków czy niewłaściwego nastawienia.

Poprzez prawidłowe oddychanie zregenerujesz swój umysł.

Jeżeli zainteresowałam Ci tematyką medytacji to chcę Ci jeszcze podać kilka ich rodzajów, spośród których możesz wybrać coś odpowiedniego dla siebie:

1/ medytacja buddyjska

2/ medytacja chrześcijańska

3/ medytacja prowadzona

4/ medytacja chodzona

5/ medytacja Japa

6/ medytacja Reiki

7/ medytacja pełni umysłu

8/ medytacja duchowa

9/ medytacja transcendentalna

10/ medytacja taoistyczna

11/ medytacja wizualizacyjna

12/ medytacja Silva

13/ Joga

14/ medytacja Zen.

Jak widzisz jest w czym wybierać. Wszystko zależy od Ciebie.

 

Dzisiaj to na tyle na temat medytacji.

Ciekawa jestem co o niej sądzisz. Daj znać tutaj bądź na fanpejdżu.

Agnieszka HermanDo kolejnego zaczytania :-*

P.S. TUTAJ znajduje się link do zapisu na listę osób oczekujących na mój kurs “60 Happy Days”, gdzie codziennie przez 60 dni będziesz otrzymywała inspiracje do radośniejszych dni w Twoim życiu :-*

Poruszam w nim bardziej szczegółowo tematykę medytacji.

Kochana :-* jeśli więc ten temat cię zainspirował to wskakuj TUTAJ

 

źródło zdjęć: pixabay.com

6 komentarzy

  • Aneta 28 stycznia 2018 at 09:10

    Tak życie tu i teraz jest bardzo ważne, bynajmniej dla mnie. Co prawda nie wykorzystuję żadnych technik medytacji, ale raczej skupiam się na koncentracji i wyciszeniu to twój artykuł mnie bardzo zaciekawił 🙂

    Reply
    • Pasja i Rozwój 28 stycznia 2018 at 18:09

      Brawo Aneta. Jakakolwiek forma wyciszenia umysłu, jeżeli dla ciebie działa to jest OK.

      Reply
  • Anne 18 28 stycznia 2018 at 09:37

    Nigdy nie medytowałam , ale znam osoby, które to robią, więc coś w tym musi być.

    Reply
    • Pasja i Rozwój 28 stycznia 2018 at 18:07

      Anne może warto wziąć którąś z tych technik dla siebie i sprawdzić jak podziała? 😉

      Reply
  • krystynabozenna 28 stycznia 2018 at 10:09

    Kiedyś medytowałą, potem zarzuciłam , wspaniała sprawa, chętnie bym wróciła , ale ciągle coś przeszkadza…ech…

    Reply
    • Pasja i Rozwój 28 stycznia 2018 at 18:12

      Krystynabozenna myślę, że kiedy poczujesz w swoim zyciu taką potrzebę, wrócisz do medytacji. Znajdziesz wówczas na nią czas 🙂

      Reply

Leave a Comment